środa, 2 lipca 2014

175. Sztuczki i triki na szybciej i bezbłędnie działające The Sims 3


Hello, hello!
Co tam słychać? W sumie trochę ten początek wakacji nie za dobry, bo u mnie pogoda do kitu, od dziś niby ocieplenie, ale słońce za chmurami cały czas i strasznie wieje. Wszystkie plany się posypały, więc spędzę dzisiejszy dzień oglądając nowy odcinek Pretty Little Liars i Teen Wolfa a potem seans z trzecim sezonem Kim and Kourtney Take Miami. Nie mam życia. 

Sztuczki i triki na sprawniej i bezbłędnie działające The Sims 3

Dlaczego wyłączają mi się The Sims 3?
Jeśli twoja gra wyłącza się z powodu jakiegoś błędu to na początku dowiedz się co ten błąd wywołało. W tym celu pomocny będzie Crash Log Analyzer, aby go pobrać należy mieć konto na Mod The Sims
Co on robi? Czyta pliki .xcpt, które są tworzone po wystąpieniu błędu w grze. Jeśli twoja gra nie tworzy plików .xcpt może to być problem z sprzętem. Po pobraniu Crash Log Analyzera nic z nim nie robimy, otwieramy go jedynie wtedy gdy gra zamknie się nam z powodu wystąpienia błędu. 

Jak sprawdzić, które dodatki package wywołują błędy?
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się które pliki package wywołując konflikt, przyda się w tym celu Sims 3 Dashboard. Tak samo, aby pobrać należy mieć konto na Mod The Sims. Ten program wykrywa, które dodatki ze sobą nie współgrają, które wywołują błędy, które są zainstalowane kilka razy a nawet takie, które zostały stworzone do The Sims 2. 
Wystarczy zaznaczyć zakolorowane pliki (na dole mamy legendę jaki kolor co oznacza:  niebieski - plik do The Sims 2, żółty - duplikat, pomarańczowy - konflikt, czerwony - pusty plik, błękitny - niedziałający) i kliknąć Fix All Problems.
Sama nie używam tego programu, bo od razu przy włączaniu wyłącza się, ale kiedyś go miałam i muszę przestrzec was, że usunął mi 3/4 pobranych dodatków. 


Jak przekonwertować pliki sims3pack na package?
Konwertowanie pików Sims3pack na package, posłużymy się programem Multi Installer. Czemu to służy? W sumie niczemu szczególnemu, ale wgrywanie plików package jest znacznie szybsze niż instalowanie sims3packów przez launcher. 
Wybieramy folder w którym znajdują się sims3packi, które chcemy przekonwertować a potem folder do którego przekonwertowane pliki mają trafić i klikamy Extract. Cały proces zajmuje tylko kilka sekund.

Co zrobić aby The Sims 3 ładowały się szybciej?
Szybciej ładujące się simsy z milionem pobranych dodatków? To możliwe, dzięki s3pe. Ten program łączy wszystkie pliki package w 1 plik. Jak to pomaga? Gra nie patrzy na rozmiar plików, a na ilość, dlatego możecie max. mieć 100 plików packages, aby szybko chodziła. Naprawdę gra w porównaniu z tym co było kiedyś ładuje się o niebo lepiej, powiedziałabym, że tak samo jak przed zainstalowaniem jakichkolwiek dodatków z internetu.

1. Odpalamy s3p3
2. Klikamy File->New

3. Klikamy na pustym polu PPM i wybieramy Import->As dbc...

4. Zaznaczamy dodatki i klikamy Otwórz. UWAGA: Radziłabym tworzenie więcej niż 1 pliku, gdyż przy większej ilości plików program zatnie się. Wybierzcie dodatków o max. rozmiarze 500-600mb. Program podczas działania i tak może się zacinać, ale powinno wszystko pójść dobrze. Taki proces może trwać godzinami, ale coś za coś prawda?

5. Wpisujemy nazwę pod jaką chcemy mieć nasz utworzony plik i klikamy Zapisz.

6. Po skończeniu przetwarzania plików package, otrzymany plik po prostu wrzucamy do folderu Mods>Packages.

UWAGA: Nie możemy konwertować wzorów! Inaczej narzędzie Stwórz styl nie będzie działać. 

Co zrobić aby The Sims 3 chodziło sprawniej, bez wyłączania się?
Jeżeli chcemy aby nasza gra chodziła sprawniej możemy użyć Game Boostera. Cytat ze strony: Razer Game Booster to darmowe narzędzie do optymalizacji i przyspieszania komputera, stworzone z myślą o fanach gier komputerowych. Daje ono możliwość doboru ustawień systemu, które pozwolą uzyskać jak największą wydajność komputera w grach. 
Sama używam tego programu i dzięki Bogu, że go odkryłam. Gra wyłączyła mi się na razie tylko 2 razy (spowodowane to było oczywiście CC czyli dodatkom).

1. Odpalamy Game Boostera
2. Klikamy na plusik

3. Wybieramy The Sims 3 w plikach poniżej (jeśli mamy je na pulpicie) lub kilkamy Add Games i szukamy The Sims 3.

4. The Sims 3 znajdzie się w naszych grach w Game Boosterze. 

5. Klikamy na strzałkę i włącza nam się gra przez Game Boostera. 

Jak naprawić drobne błędy oraz błędy zapisu 12, 13, 15 czy 16 występujące w grze? 
Nigdy nie miałam problemów z błędami zapisu, ale ten sposób pomógł mi kiedy nie szło zapisać sim przy edytowaniu mu wyglądu czy stroju. 

1.Wchodzimy w Moje Dokumenty>Electronic Arts>The Sims 3>Saves
2. Wybieramy zapis rodzinki w którym występuje błąd (w moim przypadku posłużę się zapisem Bridgeport).
3. Zależnie od posiadania Wymarzonych Podróży znajdziemy tam inne pliki. Jeśli nie mamy tego dodatku w folderze Saves powinny znajdować się 2 foldery z naszym zapisem: .sims3 i .backup (a także .bad, który utworzył się po wystąpieniu błędu zapisu). Jeśli posiadamy WP w folderze Saves znaleźć możemy także folder .legacy.

4. Robimy kopię zapasową wszystkich plików naszego zapisu. 
5. Postępowanie w zależności od posiadania WP różni się.
Jeśli NIE posiadamy dodatku WP:
5a. Usuwamy folder .sims3 oraz .bad. Zostanie nam jedynie folder .backup. Z nazwy pliku usuwamy rozszerzenie .backup.

Jeśli posiadamy dodatek WP:
5b. Jeśli posiadamy WP usuwamy folder .sims3, .bad oraz .backup. Zostanie nam jedynie folder .legacy. Z nazwy pliku usuwamy rozszerzenie .legacy.

UWAGA: Folder .bad nie występuję przy zwykłych błędach. 


To chyba wszystko na dziś!
Pytania? ask.fm/simstudio
Twitter
Tumblr

10 komentarzy:

  1. jezu, dziękuję Ci za to! chyba wypróbuję wszystko haha, game boostera już w sumie mam tylko chyba nie używałam go poprawnie. ja i moja gra jesteśmy Ci wdzięczni x

    OdpowiedzUsuń
  2. Notka bardzo przydatna, z części tych rozwiązań korzystam i je sobie chwalę :) Co do Dashboarda, kiedyś z niego korzystałem, ale też wywalił mi sporo pobranych dodatków, więc było z nim więcej problemów niż pożytku ;p Z kompresji plików packages programem s3pe korzystam. Chyba kiedyś spróbuję tego Game Boostera, bo może faktycznie jest dobry. Dziękuję za skorzystanie z mojego obrazka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatna notka, uratujesz mi simsy ps i tak wszyscy wiemy, że jesteś -.-

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przydatna notka. c: Dzięki Ci bardzo! Coś czuję, że game Booster znajdzie się na moim komputerze już niedługo. ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. OOO cóż za emocjonująco przydatne triki! Dzięki! :D Przydadzą się B|

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopiero zobaczyłam, że wróciłaś! (tak, ślepa jestem). Już od dawna czytam twojego bloga, aż w końcu sama postanowiłam założyć własny - crossingsims.blogspot.com . :3
    Bardzo przydatne triki. Z pewnością kiedyś skorzystam, jak już moje simsy będą się fiksować i buntować :3. Jak na razie chodzą nawet na full detalach i w 60 klatkach (opłacało się kupić nowy laptop :D), ale wolę mieć grę na normalnych ustawieniach.
    Pozdrawiam <3.

    OdpowiedzUsuń
  7. Będę wiedziała gdzie szukać, jeśli zepsuje mi się gra. ;3

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystkich tych sposobów używam i tylko dzięki nim mogę nadal grać w simsy haha. może innym się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ajajaj poważnie? Aż tak źle z pogodą? U mnie spokojnie minimum 23 stopnie ze słoneczkiem :D Przyjemnie nie powiem ;D A co do tricków .. świetnie tylko niestety nie mogę użyć żadnego bo crack przestał mi nagle działać i problem ;_____________; a tak się cieszyłam trójeczką ;__;
    życzę ci cieplutkich dni ze słoneczkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dlatego sobie kupiłam RW, cracki nie działają na nową aktualizację niestety, by musiały wyjść nowe pasujące do tej.

      Usuń

Szablon wykonany przez Tyler
« »